Търсене
Реклама

От международната екологична организация WWF разпространиха данни от свое проучване за екологичните продукти, предлагани в супермаркетите в България и Румъния.

Фактите сочат, че българските магазини за хранителни стоки (проучването е направено в 10 от най-големите вериги хипермаркети) са доста далеч от „зелени” и в тях се предлагат изключително малко екологични продукти.

Представителят на WWF, който е обикалял търговските обекти, е оценявал не само наличието на биопродукти, но и екологичните практики, като торбички под наем, хартиени торбички, контейнери за батерии, обособени щандове, рекламни брошури върху рециклирана хартия и др.

Все пак проучването е показало, че сме малко по-добре от Румъния, където няма голям хранителен магазин, който да предлага биологични плодове и зеленчуци, произведени в страната.

Нито една от веригите магазини в двете страни не е получила и половината точки, които получават колегите им от останалите европейски страни. Причината вероятно се крие в непретенциозността на тукашните потребители и фактът, че купуват възможно по-евтини стоки, без да разчитат на качество, както и в малките обеми на продажбите на биопродукти, поради което те не представляват интерес за хипермаркетите.

Вашият коментар

Следвайте ни